FANDOM

Najnowsza aktualizacja: 11 marzec 2016      

HISZPANIA
Hiszpania-1
Kucharzenie w Hiszpanii
Miejsce Hiszpania
Data 2014

Wiadomości

  • Maj 2015: Dziesiątki uczniów ze szkoły Fray Luis de León w Valladolid zbudowły własne niewielkie kuchenki solarne. Pokazano to w hiszpańskiej telewizji (zobacz wideo poniżej).
  • Styczeń 2013: Javier Diz, inżynier elektryk promuje kuchnię słoneczną w Galicji. Wykorzystuje on obchody lokalne aby wykazać pieczenie kasztanów w parabolicznej kuchence słonecznej. Kreatywny szef kuchni, piecze on również filoas i polbo aby pokazać przydatność kuchenek solarnych.
  • Listopad 2012: José Andrés odwiedził kraj swego pochodzenia w sierpniu ubiegłego roku, aby zostać uhonorowany za jego pomocą humanitarną i międzynarodowe osiągnięcia kulinarne. Andres potwierdził po raz kolejny swoje przywiązanie do gotowania słonecznego, którą to technikę odkrył po ogromnej śnieżycy w Waszyngtonie, gdy zabrakło prądu i zamknięto drogi przez kilka dni w roku 2010. Wtedy to pokazał, że potrafi gotować pyszne dania w środku zimy w jego parabolicznej kuchence słonecznej. Gotowanie potraw z energii słonecznej jest niedościgniona dla przyjemności przy użyciu czystego, odnawialnego źródła energii, powiedział Andres, pokazując jego rodakom w Bullas, Murcja, jak gotować w AlSol, parabolicznej kuchence słonecznej. Andres jest po podróży na Haiti, gdzie przeszkolił osiemdziesięciu młodych ludzi w szkole w Fond Verrettes w zakresie korzystania z kuchenki AlSol. Jego uczniowie poznawali także inne czyste systemy grzewcze, eksperymentowali z espresso do kawy używając do tego parabolicznej kucheneki słonecznej. Andres, założyciel World Central Kitchen, jest również zainteresowany w promowaniu suszenia słonecznego. Obecnie bada możliwości wykorzystanie tej zielonej technologii energetycznej aby pomóc Haitańczykom w produkcji suszonych ryb. AlSol Tecnologias Solares projektuje, produkuje i dystrybuuje słoneczne paraboliczne kuchenki i suszarki słoneczne do suszenia żywności przy wsparciu organizacji Gehrlicher Solar Spain.
  • Maj 2012: Organizacja Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID) dostarczyła 150 słonecznych parabolicznych kuchenek dla małej wioski położonej na południowy wschód od Marrakeszu w Maroku. Wprowadzenie tych kuchenek zmniejszyło ilość czasu jaki dziewcząta muszą spędzać na zbieraniu drewna na opał, dając im więcej czasu aby uczęszczać do szkoły. Czytaj więcej ...
  • Lipiec 2011: Fundacja The World Wildlife Fund sponsoruje użycie łodzi Renowatio do promowania energii słonecznej. Odwiedziła ona Dénia 24 lipca, gdzie załoga przewidziała słoneczny pokaz gotowania dla publiczności (zobacz wideo poniżej).
  • Lipiec 2011: Drugie Zgromadzeniu Kuchenki Solarnej w dniu 10 lipca na Mallorca. To była bardzo udana impreza z dużą ilością pożywienia dla 45 osób na wielki obiad słoneczny!

Obrazy

Filmy

Dokumentacja

Media publiczne

Blogi

Strony internetowe

Media społecznościowe

Kontakty

Działalność indywidualna i rodzinna

Organizacje i stowarzyszenia

Producenci i sprzedawcy

Zobacz też

Linki wewnętrzne

Anglia Austria Belgia Bułgaria
Finlandia Francja Grecja Hiszpania
Niemcy Norwegia Polska Portugalia
Szwajcaria Włochy Czechy Tadżykistan

Linki zewnętrzne