Gotowanie i suszenie solarne Wikia
Advertisement

Koncept Gotowania Solarnego is also available in English. Check it out! Solar Cooking Concept

Koncept Gotowania Solarnego est aussi disponible en français. Visitez-le ! Concept de Cuisson Solaire

Zapraszamy też na : Koncept Kolektorów Solarnych

Logo KGS-3.png
SCI Association Web Logo PNG.png

GOTOWANIE I SUSZENIE SOLARNE DLA KAŻDEGO
Koncept Gotowania Solarnego wchodzi w skład stowarzyszenia Solar Cookers International Association

UltraLightCooker Scout-11.JPG
Kuchenki, piekarniki i grille solarne, suszarki solarne, kolektory solarne powietrzne, kuchenki i piecyki rakietowe, ... , promocja samokonstrukcji.

Opisy, plany, informacje - Susz i gotuj razem z nami !

Wiadomości

Energia darmowa - obiadek przepyszny

Styczeń 2021

Styczeń 2021

  • Administracja wiki życzy Państwu pomyślnego i słonecznego Nowego Roku 2021.

Sierpień 2020

Kuchenka solarna KotoSun Plus-1.JPG
KotoThermosCooker Scout Plus-1.JPG

Lipiec 2020

Suszarka solarna TunnelaSec Premium-1.JPG

Marzec 2020

  • Paweł Pluciński przeprowadził bardzo interesujące testy kuchenki solarnej parabolicznej w miejscowości Bukowina Tatrzańska (Polska). Wykazały one doskonałe działanie kuchenki solarnej w polskich warunkach klimatycznych nawet poza okresem letnim. Paweł Pluciński prowadzi promocję gotowania solarnego za pomocą swojego kanału YouTube. Poza gotowaniem solarnym Paweł zajmuje się też budową niewielkich wiatraków.

Styczeń 2020

Sierpień 2019

Lipiec 2019

Mars 2019

Kuchenka solarna Kepinskiego-1.jpg
  • Laurent Kepinski zbudował i przetestował w Ajaccio na Korsyce nową kuchenkę solarną typu panelowego. W okresie zimowym służyła ona do przygotowywania niemal codziennie prostych dań jarskich o wadze ok. 400 g. Czas gotowania wynosił poniżej 2 godz.

Styczeń 2019

Sierpień 2018

Lipiec 2018

Czerwiec 2018

Wrzesień 2017

Sierpień 2017

Lipiec 2017

Luty 2017

  • Jim La Joie przedstawia różne rodzaje naczyń przeznaczonych do użytku w kuchence solarnej panelowej. Używa ich z powodzeniem w bardzo prostej kuchence solarnej wykonanej samodzielnie.
  • Zobacz też: Naczynia do kuchenek
  • Dmalisz zbudował i przetestował w lecie 2016 r. bardzo prostą suszarkę solarną o suszeniu bezpośrednim. Jest ona tania, po części wykonana z materiałów odpadowych. Pierwsze próby były w pełni zadawalające.
  • Zobacz film:
  • Piotr Fryszczyn zbudował i wypróbował w lecie 2015 r. prostą suszarkę solarną o suszeniu pośrednim.
  • Zobacz film:

Styczeń 2017

Restauracja solarna.png
  • Restauracja słoneczna mobilna: profesjonalny kucharz, Pierre-André Aubert, przedstawił swoje doświadczenia z testowania mobilnej restauracji słonecznej na 6-tej Światowej Konferencji SCI 2017_en. Przedstawił również szczegółowy opis kuchni słonecznej. Aubert jest optymistą co do przyszłości tej koncepcji. Opiera się on na pozytywnej reakcji klientów tej restauracji. Czytaj więcej o tym projekcie: Restauracja solarna_fr.

Listopad 2016

  • Waldemar Frąckiewicz zbudował i wypróbował w lecie 2016 r. bardzo prostą kuchenkę solarną. Pierwsze próby były bardzo zachęcające.
  • Zobacz film:
  • Paweł P zbudował i wypróbował w lecie 2014 r. prostą kuchenkę solarną paraboliczną. Używał ją do gotowania i pieczenia. Obecnie zajmuje się także konstrukcją wiatraków.
  • Zobacz film:

Październik 2016

Niemcy-6.png
  • Kuchenka słoneczna szybko gotuje wodę na dużych wysokościach - Stephan Zach z firmy Sun and Ice (Niemcy) informuje, że ich paraboliczna kuchenka słoneczna jest zainstalowana w obozie bazowym na górze Mont-Everest. Na wysokości 5200 m promieniowanie słoneczne jest tak intensywne, że litr wody gotuje się w ciągu kilku minut.
SCI Association Web Logo PNG.png

Czerwiec 2016

  • Firma Hosasolar z Bułgarii wypożycza odpłatnie kuchenki solarne z możliwością zakupu po ich przetestowaniu, zobacz: Hosasolar

Styczeń 2016

Portugal conference 2016.JPG
  • 22-23 stycznia: Konferencja CONSOLFOOD (Faro, Portugalia): Postępy w produkcji żywności i gotowanie solarne.
  • Administracja Wiki życzy wszystkim czytelnikom i sympatykom Pomyślnego i Słonecznego Nowego Roku 2016.
Logo SolarCookingConcept - France & Poland.jpg
  • Solar Cooking Concept już po polsku

Grudzień 2015

  • Gilles Gallo, założyciel i prezes firmy IDCOOK / SUNITED GROUP uczestniczył w konferencji na temat klimatu COP21 w Paryżu, gdzie wygłosił referat na temat energii słonecznej i kuchenek solarnych.
  • Zobacz film:

Wrzesień 2015

  • Małgorzata i Andrzej Kotowski z Solar Cooking Concept_fr zaprojektowali, zbudowali i przetestowali w Polsce nową niewielką suszarkę solarną o bardzo oryginalnej konstrukcji ParaSec.
  • Zobacz slajdy:
  • Małgorzata i Andrzej Kotowski z Solar Cooking Concept_fr zaprojektowali, zbudowali i przetestowali w Polsce nową niewielką suszarkę solarną o bardzo oryginalnej konstrukcji KotoSec.
  • Zobacz slajdy:

Sierpień 2015

  • Małgorzata i Andrzej Kotowski z Solar Cooking Concept_fr zaprojektowali, zbudowali i przetestowali w Polsce nową kuchenkę solarną o nowatorskiej konstrukcji EuroSolarCooker Star.
  • Slajdy przedstawiają konstrukcję kuchenki:
  • Slajdy przedstawiają działanie kuchenki:

Lipiec 2015

  • Pan Jakub Gołąb z Rancho Stokrotka w Jarkowie zbudował i przetestował kuchenkę solarną paraboliczną zwaną kuchenką Robinsona oraz inną kuchenkę solarną typu skrzynkowego.

Vietnam Solar Serve Viet-Nam.jpg

Wiadomości światowe

Informacje i pomoc w edycji stron: Administracja Wiki

Advertisement